niedziela, 19 maja 2013

España en Eurovisión 2013


Hiszpania podczas Eurowizji 2013


Nigdy wcześniej nie śledziłem Konkursu Piosenki Eurowizji. W tym jednak roku przez przypadek włączyłem TV w momencie kiedy rozpoczynał się pierwszy z występów, co skończyło się tym, że zmieniłem kanał dopiero po 26 utworze.
W związku z powyższym z mniejszym lub większym zainteresowaniem obejrzałem występy wszystkich uczestników. W  całej zabawie swoje kilka minut miała również Hiszpania, którą tym razem reprezentował rozpoznawalny już zespół muzyczny pochodzący z Asturii (północnej części kraju) - El sueño de Morfeo.




Grupa powstała w 2002 roku pod nazwą Xemá i niemal od razu wydała swój pierwszy album zatytułowany "Del Interior". W 2005 roku do sprzedaży trafił kolejny krążek wydany przez zespół, który zmienił swoją nazwę na obecnie nam znaną - El sueño de Morfeo. Jednym z pierwszych hitów, który do dnia dzisiejszego jest rozpoznawalny i chętnie słuchany był utwór zatytułowany "Nunca volverá".


Twórczość opisywanej grupy słynie z połączenia popu oraz rocka z charakterystycznymi elementami muzyki celtyckiej. Podczas Konkursu Piosenki Eurowizji wykonany został zatem utwór posiadający wszystkie te cechy. Hiszpania zaprezentowała się jako piąta z kolei i moim subiektywnym zdaniem występu tego nie można zaliczyć do grona najbardziej udanych. Wybrana 26 lutego 2013r. podczas narodowego finału  piosenka "Contigo hasta el final" jest utworem jak najbardziej pozytywnym i przyjemnym dla ucha, lecz wczorajsze jego wykonanie na żywo nie wypadło najlepiej. Dziwić może fakt, że wokalistka profesjonalnej grupy muzycznej nie panuje nad swoim głosem, w efekcie czego powstaje fałsz wyraźny zwłaszcza w spokojniejszych partiach utworu. Zresztą sami się przekonajcie:


Myślę, że moje nieco negatywne odczucia na temat wczorajszego występu nie są tak bardzo subiektywne, skoro w wyniku końcowego podliczenia punktów Hiszpania znalazła się na przedostatnim miejscu. Szkoda, bo na pewno mogło być lepiej. Miejmy nadzieję, że przyszłoroczny występ pokaże na co stać hiszpańską scenę muzyczną!

5 komentarzy:

  1. Od pewnego czasu wciągnęłam się i Eurowizja była obowiązkowym programem na mojej liście. Niestety przez to, że Polska się nie zakwalifikowała, wydarzenie nie jest emitowane przez polską telewizję... Na szczęście mam jeden hiszpański program i mogłam obejrzeć to wydarzenie. Lecz występu Hiszpanii nie widziałam. I chyba nic nie straciłam... Może w przyszłym roku się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam dokładnie to samo wrażenie! Mówię do mojego chłopaka: O, zobacz, zobacz, teraz będzie Hiszpania, oni mają fajną piosenkę! (słyszałam ją wcześniej). I jak się zaczęła... nie jestem krytykiem muzycznym, ale ona strasznie fałszowała :/ A potem jeszcze przeczytałam bodajże na rtve,że zespół skomentował swój występ jako bardzo udany, i że wyszło im lepiej niż na próbach :/

    OdpowiedzUsuń
  3. No lo ví en directo, y he aprovechado para ver el vídeo que has insertado... No he podido terminar de verlo: ¡espantoso!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy blog. Jestem tu po raz pierwszy, ale postaram się wrócić :))

    Kultura

    OdpowiedzUsuń